U heeft de beslissing genomen om uw woning te verkopen. Daar helpen wij u graag bij.

Key Makelaardij is namelijk dé makelaar voor het verkopen van uw een woning in de omgeving van Rotterdam: Heerjansdam, Barendrecht, Rhoon, Rijsoord en Ridderkerk. U woning staat in een andere plaats? Uiteraard ook dan bent u van harte welkom!

Wij doorlopen hierbij de volgende stappen:

Persoonlijk gesprek

Graag komen wij bij u langs om te luisteren naar wat u verwacht en waar wij u bij kunnen helpen. Waarom wilt u uw woning verkopen? Wat zijn de wensen bij de verkoop? Wat is de staat van de woning? Iedere woning is maatwerk, waarbij wij van u zoveel mogelijk informatie over het huis en de omgeving nodig hebben.

Offerte & vraagprijs

Als wij alle informatie hebben, komen wij graag langs om het verkoopvoorstel met u te bespreken. In het verkoopvoorstel staan de diensten die wij aanbieden, adviseren wij u over de vraagprijs en informeren wij over de werkwijze om uw woning optimaal aan te bieden. Denk aan: uitgebreide en creatieve teksten, professionele fotografie, 3D- indelingstekeningen, woningstyling, video’s, presentatie op Funda en Facebook. Na dit voorstel bepaalt u of u definitief met ons wilt samenwerken.

Bezichtiging

Samen met u is de verkoopstrategie bepaald en uw woning staat inmiddels online. Het starten met bezichtigen kan beginnen. Wij trekken veel tijd uit voor de bezichtiging en laten nooit meerdere bezichtigingen tegelijk plaatsvinden. De potentiële kopers moeten zich op hun gemak voelen en de tijd krijgen om vragen te kunnen stellen. Na de bezichtiging nemen wij altijd dezelfde dag telefonisch contact met u op, zodat u weet hoe de bezichtiging is verlopen.

Onderhandelingen

Goed nieuws! U heeft een bod ontvangen, er is een bod binnen gekomen. Tijdens dit proces evalueren wij de biedingen met u en de onderhandelingstactiek.
Niet enkel de prijs is van belang, maar ook zaken zoals aanvaardingstermijn, ontbindende voorwaarden of roerende zaken nemen wij mee in de onderhandeling.

Verkoop

Van harte gefeliciteerd, u en de koper zijn tot een prijs overeengekomen. Nu gaan we over tot de officiële verkoop. De koopakte wordt opgesteld en door beide partijen ondertekend.

Notaris en juridische afhandeling

Wij handelen de notariële en juridische zaken voor u af. Zo bewaken wij het proces van de ontbindende voorwaarden en de bankgarantie en zijn aanwezig we bij de taxatie.
Daarnaast bespreken we samen de notariële akte en de afrekening. Op de dag van de overdracht zijn wij aanwezig bij de eindinspectie. Ook zijn wij aanwezig bij het transport van de woning bij de notaris. Hier zal u de ‘key’ overhandigen aan de koper(s).

Na de verkoop

Ook na de verkoop zijn wij er nog steeds voor uw woninggerelateerde vragen.